4 Haziran 2011 Cumartesi

LPG BENZİNLİLER KADAR EMNİYETLİ

Makine Mühendisleri Odası olarak her zaman LPG konusunda halkı bilinçlendirici çalışmalar yaptıklarını vurgulayan Öktem, “LPG dönüşüm sistemlerine ilişkin anlatılan kurallara,araç kullanıcıları her zaman dikkat etmeli ve buralardan kaynaklanan sorunları hemen gidermelidir” dedi.

Standartlarına göre montajı yapılmış ve yönetmeliklere göre kullanılan LPG ‘li araçların benzinli araçlar kadar emniyetli olduğunu ifade eden Hüseyin Öktem, “Fakat standartlarına göre montajı yapılmayan, merdiven altı montajlar, ruhsata işli olmayan araçlar için bu durum son derece tehlikelidir ve halkın can ve mal güvenliğini de tehdit etmektedir, bunu unutmamalıyız” diye konuştu.

Hüseyin Öktem, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamasında daha sonra şu noktalara değindi:

“LPG dönüşümünü yetkili firmalarda yaptıran araç sahipleri odamızdan montaj tespit raporları ile birlikte sızdırmazlık raporları almaktadır.Daha sonra bu evraklarla fenni muayeneye girip en son olarak evraklarını trafikte ruhsata işletmeleri gerekmektedir.

LPG dönüşümlerinin aracın ruhsatına işlenmediği kontrol edilmeden gaz satışının olduğu görülmektedir, bu uygulama tehlikelidir ve asla olmamalıdır. LPG’li araç sahipleri yasal süre içerisinde bir sonraki yılki sızdırmazlık kontrollerini yaptırmaya özen göstermelidir. Otomobillerin LPG ile çalıştığını belirten çıkarmalar aracın ön ve arka camlarına görünür bir şekilde yapıştırılmalıdır.

LPG’li araçların periyodik bakımları her 10.000 kilometrede bir yaptırılmalıdır. Bu bakımlarda elektrik tesisatı kontrol edilerek (özellikle kaçak akım), bağlantılarda oksitlenme olup olmadığına bakılmalıdır. LPG tankı kullanım ömrü imalat tarihinden itibaren 10(on) yıldır asla unutulmamalıdır.10 yılı doldurmuş tanklar risk taşımaktadır,değiştirilmelidir.

Motorun ilk çalıştırılması veya stop edilmesi durumunda bir LPG kokusu duyulabilir, bu normaldir ancak araç çalışmaya devam ederken meydana gelen LPG kokusu herhangi bir sızıntıya işarettir. Bu durumda aracın yetkili servise götürülmesi gereklidir. Araç günde 2 defa bir süre benzinle çalıştırılarak benzin yakıt sisteminin kuru kalması engellenmelidir.

Araç herhangi bir ateşe yakın bölgeye park edilmemelidir. LPG buharı havadan ağırdır, herhangi bir kaçak olduğunda LPG en düşük seviyeye yönelecektir. Bu nedenle araçta gaz sızıntısı ihtimalini düşünerek kanalizasyon, çukur ya da buna benzer alanlara park edilmemesi gerekir.

LPG’li araçlar kapalı otoparklara park edilmemelidir. Eğer araç uzun süre kullanmayacak ve uzun süre garajda tutulacak ise multivalf üzerinde bulunan LPG yakıt kesme valfının kapatılması gerekmektedir. LPG sızıntısı ile cildin temas etmemesi gerekir. Soğutucu bir yapıya sahip olan LPG soğuk yanıkların oluşmasına neden olabilir.

LPG’li araç kullanıcılarımızın bu konulara dikkat etmesini önemle rica ederiz.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder